Need door help

Fragen zu "Adventure Game Studio"? Hier rein!
Antworten
Rubacant
Verpackungs-Wegwerfer
Verpackungs-Wegwerfer
Beiträge: 76
Registriert: 14.03.2006, 21:45

Need door help

Beitrag von Rubacant »

I got the door to work but when i open the door and go in it the door is closed in the next room how do i open it when i open the other door.

All so when i put the pointer on the door how do i make it the right click open thing.
Rubacant
Verpackungs-Wegwerfer
Verpackungs-Wegwerfer
Beiträge: 76
Registriert: 14.03.2006, 21:45

Beitrag von Rubacant »

its for Maniac masion to
Benutzeravatar
Rocco
Adventure-Treff
Adventure-Treff
Beiträge: 1019
Registriert: 25.11.2003, 16:20
Wohnort: Ronville
Kontaktdaten:

Beitrag von Rocco »

watch this thread (the second posting) http://www.adventure-treff.de/forum/vie ... php?t=7529
a-v-o describes very well the mechanics of the door functions.
unfortunatly the explanations are in german.
BlueDeath
Hobby-Archäologe
Hobby-Archäologe
Beiträge: 157
Registriert: 31.10.2005, 20:26

Beitrag von BlueDeath »

maybe you should search in the AGS Forum, because this forum is in English...
Die Macht sei mit dir.
[ZENSIERT]
Adventure-Gott
Adventure-Gott
Beiträge: 4575
Registriert: 13.07.2004, 14:04
Wohnort: Da wo muss
Kontaktdaten:

Beitrag von [ZENSIERT] »

And please don't forget that MMM is a German project and every game should have a German translation!
Es heißt, Leute mit den originellsten Nicknames schreiben die besten Beiträge

Ausnahmen bestätigen die Regel
_________________
<Problem> Weil du denken kannst.

Zuletzt bearbeitet von [ZENSIERT] am 16.07.1759, 16:19, insgesamt 54743869-mal bearbeitet
Benutzeravatar
Kaktus
Tastatursteuerer
Tastatursteuerer
Beiträge: 658
Registriert: 17.02.2006, 01:45
Wohnort: Wüstä
Kontaktdaten:

Beitrag von Kaktus »

@Rubacant: Every door has a global integer attached to itself.
It's the first number in the bracket (In this case it is 6)

Code: Alles auswählen

if (any_click_on_door ] 6, 4, x, y, dir, 5, nr_x, nr_y, nr_dir) == 0) Unhandled ();
If you change that globalint you also change the state of the door (0 = closed, 1 = opened)

@ [CENSORED] That shouldn't be a problem. I'm sure it shouldn't be difficult to find a translator.
[ZENSIERT]
Adventure-Gott
Adventure-Gott
Beiträge: 4575
Registriert: 13.07.2004, 14:04
Wohnort: Da wo muss
Kontaktdaten:

Beitrag von [ZENSIERT] »

Cacktus hat geschrieben:@ [CENSORED] That shouldn't be a problem. I'm sure it shouldn't be difficult to find a translator.
Ey, ey, noch sind wir im deutschen Forum ;)

But he must have played the episode before translating it. It's better than translating isolated sentences.
Es heißt, Leute mit den originellsten Nicknames schreiben die besten Beiträge

Ausnahmen bestätigen die Regel
_________________
<Problem> Weil du denken kannst.

Zuletzt bearbeitet von [ZENSIERT] am 16.07.1759, 16:19, insgesamt 54743869-mal bearbeitet
Benutzeravatar
Kaktus
Tastatursteuerer
Tastatursteuerer
Beiträge: 658
Registriert: 17.02.2006, 01:45
Wohnort: Wüstä
Kontaktdaten:

Beitrag von Kaktus »

[ZENSIERT] hat geschrieben:]
Ey, ey, noch sind wir im deutschen Forum ;)
Yes, but it's an English thread :P

And I agree with you that the translator should have played the episode before.
I think it doesn't make sense to translate it before the final version is out,. If someone translated the beta of the episode he might have to write a completely new translation-file for the final version because of texts that might be added to/ removed from the episode.
Benutzeravatar
neon
Adventure-Treff
Adventure-Treff
Beiträge: 29982
Registriert: 08.07.2004, 10:55
Wohnort: Wiesbaden
Kontaktdaten:

Beitrag von neon »

Also you should create blank versions of any Objects and add the writings on it later, so it's easier to modify them when you do a translation.
"Ich habe mich so gefühlt, wie Sie sich fühlen würden, wenn sie auf einer Rakete sitzen, die aus zwei Millionen Einzelteilen besteht - die alle von Firmen stammen, die bei der Regierungsausschreibung das niedrigste Angebot abgegeben haben"

- John Glenn nach der ersten Erdumrundung 1962
Antworten