Gibt es eine Möglichkeit, Kopf und Körper des Charakters getrennt zu handlen?
Ich habe es mit zwei getrennten Charakteren versucht. d.h. der Hauptcharakter ist "kopflos". Und ein zusätzlicher Charakter, der nur aus einem fliegenden Kopf besteht, wird in der repeatedly_execute draufgepfropft.
Leider merkt man es beim Laufen, daß der Kopf "hinterherhinkt".
(Ändern der FPS mit SetGameSpeed half auch nichts.)
Hat jemand eine funktionierende Lösung?
Charakter-Kopf und -Körper getrennt
- KhrisMUC
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Character.FollowCharacter(Character* chartofollow, optional int dist, optional int eagerness)
[...]
There is also another special use for this command. You can pass the special value FOLLOW_EXACTLY as the DIST parameter rather than passing a number. If you do this, then CHARID will always remain at exactly the same X and Y co-ordinates as CHARTOFOLLOW. This might be useful for effects such as a temporary halo over the character and so forth.
If you use FOLLOW_EXACTLY, then EAGERNESS has another meaning. If you pass 0, CHARID will be drawn in front of CHARTOFOLLOW; if you pass 1, it will be drawn behind.
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There is also another special use for this command. You can pass the special value FOLLOW_EXACTLY as the DIST parameter rather than passing a number. If you do this, then CHARID will always remain at exactly the same X and Y co-ordinates as CHARTOFOLLOW. This might be useful for effects such as a temporary halo over the character and so forth.
If you use FOLLOW_EXACTLY, then EAGERNESS has another meaning. If you pass 0, CHARID will be drawn in front of CHARTOFOLLOW; if you pass 1, it will be drawn behind.
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