[Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

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Marvel
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

Ein neues Update ist raus:

https://www.kickstarter.com/projects/vi ... sts/847642

NEW TIERS ADDED - Digital and Physical Soundtrack and In-game Spots for Advertisings
Dear Adventure Game Fans and Supporters,
today we have reacted to several requests and added some new tiers. :)

If you love the soundtrack but don't want to buy the game, you can now pledge for the digital ($8) or physical soundtrack ($20).

Also you can pledge $5000, if you want to reserve an in-game advertising spot for your company or product in one of the Oxford, London or Oak Island scenes. Take this chance... and also support this funding to reach its goal!

We like to thank every single supporter of the campaign! :) Please continue to spread the word. There are still some big game magazines that haven't made an announcement. If you have any additional ideas on how we can get more publicity & pledges, then please let us know.

We appreciate your help!!
The OAK ISLAND development team
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k0SH
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von k0SH »

today we have reacted to several requests and added some new tiers.
Also you can pledge $5000, if you want to reserve an in-game advertising
In-game advertising? :roll:
DAS ist genau das, was ich sehen will als Käufer!
Steht auf einer Stufe mit In-game Mikrotransaktionen, kostenpflichtige DLCs und Achselschweißgeruch...

Ja, es sind nur zwei.
Ja, sicher mit irgendwelchen Auflagen/ Vorraussetzungen versehen.
Trotzdem, In-game Werbung sucks!


Als Idee für weiteren backer-traffic - den ihr langsam echt benötigt, 206 backer nach der Laufzeit ist überschaubar positiv - wäre z.B.:
Laufende und abgelaufene aber Update-Starke Adventure-Projekte anschreiben und fragen, ob das Spiel im nächsten Update genannt werden kann.
Für laufende ist der Tausch einfach, deren Projekte kann man in eigenen Updates nennen.
Für die bereits abgelaufenen müsstet Ihr euch was andere einfallen lassen :-)
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Mitglied im "Verein zur kulturellen Förderung von Adventure- und storylastigen Computer- und Videospielen e.V." Und Du?
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"But these days it seems like adventure games are almost a bit of a lost art form...exist in our dreams, in our memories and in ... Germany." Tim Schafer
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Nomad »

Och na ja, ich bin auch Backer, und mich würd's nicht stören, wenn nachweislich dadurch die Fertigstellung des Spiels gerettet wird. Aber ob das Adventuregenre Werbetreibende anzieht...?
The gene pool is stagnant, and I am the minister of chlorine.
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Marvel
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

Ich hab das nochmal klar gestellt in den Tiers. Es wird nur Werbung ins Spiel finden, die zum Spielinhalt passt. So wie das Grim Fandango Poster in "Curse of Monkey Island" :)
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Einzelkämpfer
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Einzelkämpfer »

Nomad hat geschrieben:Aber ob das Adventuregenre Werbetreibende anzieht...?
Vielleicht andere Adventure-Macher. So nach dem Motto: "Frag mich nach Loom" :wink:
Die kostenlosen Adventures der "Argonauts":
Me and the Robot (2020), Welcome to the Funky Fair (2020), IMAGinE (2021), MVEM: A Druidic Adventure (2021), Oh My God (2022), Under the Sea (2023), Only in Yazoria (2024)
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Marvel
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

k0SH hat geschrieben:Als Idee für weiteren backer-traffic - den ihr langsam echt benötigt, 206 backer nach der Laufzeit ist überschaubar positiv - wäre z.B.:
Laufende und abgelaufene aber Update-Starke Adventure-Projekte anschreiben und fragen, ob das Spiel im nächsten Update genannt werden kann.
Für laufende ist der Tausch einfach, deren Projekte kann man in eigenen Updates nennen. Für die bereits abgelaufenen müsstet Ihr euch was andere einfallen lassen :-)
Vielen Dank für Deine Ideen, kosh. Wir sind an solchen Aktionen dran... :) Mal schauen wie es weitergeht. Auf jeden Fall vielen Dank für die Hilfestellungen
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Seraph_87
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Seraph_87 »

Wie sind denn eure nächsten Updates so gestaltet? Bisher gab es ja noch absolut gar nichts zum Spiel selbst in der Hinsicht, wird es da einige Einblicke in die Entwicklung geben, wie der bisherige Stand ist, ein paar mehr Einsichten ins Spiel usw.? Gerade das war eine der vielen Gründe, warum der Outcast-Kickstarter letztens gescheitert ist, sie hatten nichts zum Spiel zu zeigen und konnten dadurch kaum Leute überzeugen, es fehlte einfach an Inhalten.
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Marvel
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

Ja klar... wir werden noch einiges zum Spiel posten! :)
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Marvel
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

Neues Update:

Hello adventurous treasure hunters,

once again we want to say a big THANK YOU to everyone who already backed, supported, recommended and reported about us! You have our deepest gratitude for believing in our work and for helping us to make this exciting game a reality.

We have already received really great support and recommendations including:

David Fox and Matthew Alan Kane - former LucasArts developers of the original golden classic "Zak McKracken" (which was developed back in 1988 with a great team also including Ron Gilbert)
Charles Cecil - director of Revolution Software with their amazing Kickstarter for their new Broken Sword game
Daedalic Entertainment - one of the most acclaimed adventure game studios with many award-winning titles of which many are based on our Adventure Game Engine
Christopher Bischoff - Ingenious Developer of the successfully kickstarted STASIS (also made with Visionaire Studio)
An awesome german articleon pcgames.de - one of germany's most popular game magazines
http://www.pcgames.de/The-Mystery-of-Oa ... t-1121354/

Great press coverage including AdventureGamers.com, Adventure-Treff.de, Cliqist.com, Gamers.de, JPGames.de, GamersHell.com, StrategyInformer.com and many more upcoming
Thousands of votes on Steam Greenlight

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =259597708

Upcoming support from some amazing Kickstarter projects
And of course many many personal, motivating messages, shoutouts and feedback from hundreds of backers, supporters and friends!

BUT - it's still a long way down the "money pit" to reach the precious treasure of our funding goal - so please make sure to further spread the word and tell your friends about the game!

We will post an update with new exciting ingame material and announcements in the next few days, so be prepared to get even more hooked on the Oak Island Mystery! :)

Also check out these amazing projects from our Kickstarter friends:

DIESELSTÖRMERS
"High-octane carnage for 1-4 players featuring customizable motorguns, gas-guzzling knight armor, generated levels and randomized loot!" Support this awesome game from our fellow german colleagues at Black Forest Games!
"High-octane carnage for 1-4 players featuring customizable motorguns, gas-guzzling knight armor, generated levels and randomized loot!" Support this awesome game from our fellow german colleagues at Black Forest Games!

Sunken Treasure Co. Watches
Speaking of REAL treasure - those awesome guys are actually making watches and accessories with silver recovered in a REAL shipwreck that sank in 1622!! Be sure to check out and support their project!
Speaking of REAL treasure - those awesome guys are actually making watches and accessories with silver recovered in a REAL shipwreck that sank in 1622!! Be sure to check out and support their project!
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Marvel
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

Im Adventurecorner ist heute ein schönes Interview über OAK ISLAND erschienen! :) Viel Spaß!

http://www.adventurecorner.de/pages/560 ... oak-island
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Marvel
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

Hier gibt es nun ein erstes GamePlay Video zu sehen! :) Bitte beachtet, das es sich um Szenen von einem frühen Entwicklungsstand handelt und hier noch keine Sprachaufnahmen eingebaut sind!

https://www.youtube.com/watch?v=UqVsoLeAKfc

Über Kommentare freuen wir uns :)
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

Es gibt ein neues Update mit vielen neuen Screenshots:

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Vainamoinen
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Vainamoinen »

Wenn ich mir die Screens und das Video so ansehe, verlangt es mich spontan nach Einstellungsmöglichkeiten für Helligkeit/Kontrast/Gamma-Wert im Spielmenü... :idea:
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Marvel »

Hallo Vainamoinen,
das Spiel ist in der Tag sehr dunkel und düster gehalten. Daher am Besten die Screenshots und die Videos im Vollbild anschauen :)

LG
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Yano
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Re: [Visionaire Studio] The Mystery of Oak Island

Beitrag von Yano »

Mir gefällts wie die Dialog Texte ins Spiel integriert sind.
Klingt vielleicht kleinlich aber in einigen Adventures sind die Texte visuell irgendwie störend, bzw nicht homogen ins Spiel eingebunden.
Hier sieht es sehr schön klassisch und Personenbezogen aus, ich mag sowas.
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